Hyvä kiertämään

Olemme mukana tukemassa iittiläisten lasten liikenneturvallisuustyötä!

Ajoissa aloitettu ennaltaehkäisevä liikennekasvatustyö on paras ja tehokkain tapa parantaa lasten liikenneturvallisuutta. Kun kasvatus alkaa pienestä pitäen, voimme rakentaa vahvan pohjan tulevaisuuden turvallisemmalle liikennekulttuurille.

Kausalan Kyläyhdistys ry on mukana tukemassa lasten liikenneturvallisuustyötä ja osallistuimme liikennetyökirjojen hankintaan Kausalan koulun oppilaille.

Tutustu liikenneturvallisuustyöhön tarkemmin osoitteessa www.liikennery.fi

Toivotamme koululaisille ja kaikille muillekin turvallisia hetkiä liikenteessä!

KRRD 2019 -tuotot iittiläisten lasten ja nuorten harrastustoiminnan hyväksi

Vuosittaiseksi tapahtumaksi suunniteltu KymiRing Running Day toteutettiin ensimmäisen kerran 12.10.2019. Tapahtuma on suunniteltu ja toteutettu Iitin Pyrinnön, Kausalan Kyläyhdistyksen ja Partiolippukunta Kymen Kotkien yhteistyönä. Tapahtumien tuotot sovittiin lahjoitettavaksi lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemiseen.

Kausalan Kyläyhdistys ry:n hallitus päätti lahjoittaa osuutensa eli 1/3 tapahtuman tuotoista Iitin kunnankirjastolle. Lahjoitus toteutettiin hankkimalla erilaisia vapaa-ajan harrastusvälineitä lainattavaksi, jotta kaikilla iittiläisillä lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus hyötyä lahjoituksesta harrastustaustasta riippumatta.

Lapset ja nuoret saivat itse vaikuttaa välinehankintaan osallistumalla kevään 2020 aikana kirjastossa toteutettuun kyselyyn hankittavaa välineistöä koskien. Lahjoituksen kävi 12.8.2020  yhdistyksen puolesta tekemässä puheenjohtaja Eira Leino ja sitä oli vastaanottamassa Iitin kunnankirjaston puolesta Maija Rautiainen ja seuraamassa Iitin kunnanjohtaja Riku Rönnholm.

KymiRing Runningday 2020 juostiin 11.7.2020 erityisjärjestelyin

Hyvänmielen juoksu- ja liikuntatapahtuma KymiRing Running Day (KRRD) juostiin toista kertaa KymiRingillä lauantaina 11.07.2020. Viime vuonna tapahtuma järjestettiin lokakuussa, jolloin juoksijoita oli yhteensä yli 300, tänä vuonna tapahtuman osallistujamäärää rajoitettiin koronatilanteen vuoksi.

Tapahtuman matkoina juostiin 10 km sekä 4,5 km, joka on moottoriradan kierroksen pituus. Mukana juoksemassa oli myös olympiamitalistimme Aino-Kaisa Saarinen. Tapahtuman yhteyteen valmisteltiin myös pyöräilytapahtuma yhdessä TWD-Länkenin kanssa. Tapahtumaa suunnittelevan iittiläisen ydinryhmän yhteisenä missiona on tapahtuman myötä edistää paikkakunnan näkyvyyttä ja elinvoimaisuutta sekä kannustaa eri toimijoita yhteistyöhön.